Wednesday, February 22, 2012

Bukti Apa yang dikatakan oleh Nabi Muhammad itu Benar

Untuk menambahkan keyakinan kita bahawa apa yag dikatakan oleh Rasulullah itu benar kita sepatutnya sentiasa menambah ilmu  samada sirah, fiqh dan sebagainya. Sebelum ini saya telah mengemukakan satu bukti kebenaran Rasulullah berdasarakan buku Dr Danial Zainal Abidin yang bertajuk Bukti- Bukti Sains & Sejarah Kerasulan Muhammad. Satu lagi bukti i yang dikatakan oleh Dr Danial iaitu 


Ramalan ketigabelas

Imam Muslim merekodkan daripada Abu Hurairah, Nabi Muhammad berkata," Hari Kiamat tidak akan berlaku sehingga satu kumpulan tentera dari Kota daripada kalangan mereka yang terbaik di atas mukabumi menghadapi golongan Rom. Tentera Islam akan memerangi mereka dan kemudian, sepertiga tentera Islam melarikan diri. Sepertiga yang lain mati sebagai syuhada. Sepertiga yang lain mendapat kemenangan. Mereka akan menguasai Konstantinople."

Kota Konstantinople berjaya dikuasai oleh orang Islam pada tahun 1453 Masihi 753 hijrah di zaman kerajaan Uthmaniah di bawah pimpinan Sultan Muhammad al Fatih yang ketika itu baru berumur 24 tahun.
Teknologi yang digunakan oleh Sultan Muhammad Al Fatih dianggap sebagai tercanggih berbanding apa yang ada di dunia ketika itu. Pada waktu itu, penggunaan meriam adalah perkara baru. Bom yang digunakannya pula adalah seberat 300 gm sebiji...


Untuk bukti- bukti yang lain bolehlah rujuk kepada buku tersebut supaya dengan bertambah ilmu bertambahlah keyakinan dan keimanan kita.

No comments:

Post a Comment

Popular Posts