Thursday, April 29, 2010

Kehancuran Masyarakat Pompei- Kisah dan iktibar

Mengikut Harun Yahya dari buku Kaum- Kaum yang Pupus bandar Pompei di musnahkan dengan cara yang sama dengan kaum Lut, iaitu daripada letusan gunung berapi. Rekod-rekod sejarah telah menunjukkan bandar ini ialah pusat untuk memuaskan hawa nafsu dan kegiatan homoseksual. Jumlah sarang pelancuran terlalu banyak sehingga tak terbilang jumlahnya.

Gunung berapi Vesuvius yang terletak berhampiran bandar Naples dan Pompei yang sepi selama dua milllenium telah meletus dengan tiba-tiba sehinggakan lavanya menyapu bersih seluruh bandar Pompei. Tidak ada satu jiwa pun terselamat. Setelah ahli akeologi menjumpai mayat mereka mereka telah menjadi batu dalam gaya apa yang mereka sedang lakukan samada sedang menjamah makanan ataupun melakukan aktiviti yang terlarang. Air muka mereka seolah- olah menanggung kesakitan. Gambar tentang tapak kaum Nabi Lut dan mayat-mayat yang menjadi batu ini ada di tunjukkan dalam buku ini.

Begitulah bala yang di turunkan Allah terhadap orang yang suka melakukan perkara terkutuk samada kaum sejenis atau yang berlainan jenis. Di Malaysia hasil perbuatan terkutuk ini telah melahirkan terlalu ramai bayi luar nikah sehinggakan perbuatan membuang bayi seolah-olah tidak sedkitpun melahirkan rasa bersalah. Bayi dibuang dalam tong sampah telah menjadi paparan berita setiap hari. Ada juga bayi yang telah menjadi habuan anjing liar seperti yang telah diberitakan . Ini tak termasuk dengan berita dasyat yang 'off record' yang diberitakan dari mulut ke mulut. Terjadinya insan dalam perut seseorang perempuan memerlukan 2 orang melakukannya iaitu lelaki dan perempuan kecuali Nabi Isa. Dan ia bermula dengan perkenalan tanpa batas samada mealui cara pertemuan ataupun cara chatting melalui pelbagai medium elektronik yang terkini. Kadangkala jarang sekali kita menilai bagaimana sesuatu hubungan terlarang bermula sehinggalah terlanjur dalam suatu hubungan. Jarang sekali kita ingatkan diri bahawa yang perbuatan yang dikirkan sangat kecil boleh mengakibatkan dosa besar. Hubungan terlarang ini sama seperti penyakit i.e. Prevention is better than cure.

No comments:

Post a Comment

Popular Posts